Ahad, 17 Disember 2006

Software - Meningkatkan Prestasi Komputer

kali ni, aku nak bagi tahu korang beberape software yg dapat maintain dan meningkatkan prestasi komputer korang tanpa perlu bersusah payah. Dan semua software ini adalah free......boleh di download di internet dgn percuma.

  1. CCleaner - Mebersihkan komputer dan membuatkan computer menjadi lebih ringan
  2. Abexo - Mebuang serta menyuci registry computer yg rosak dan tidak sah serta yg tidak boleh digunakan lagi. Computer akan menjadi lebih laju. Registry tu ape!!??nanti aku cerita di lain episod.
  3. Free Registry Defrag - Bende ni akan defrag registry kite dgn cara membuang ruang2 kosong di registry yg dihasilkan setiap kali computer Widows kite melakukan proses di registry. Proses yg dilakukan Windows ni antaranye melibatkan pembuangan dan penambahan registry seperti kite install sesuatu software atau unninstal. and then...computer kite juger akan bertambah laju......defrag tu aper??? aku ceritakan lain kalilah.
  4. Auslogics Disk Defrag - ni adelah software defrag hard disk. Walaupun dalam computer Windows memang dah ade Disk Defragmenter...tapi bende ni dapat defrag lagi laju daripada yg memang dah ade dalam computer kite...software ni akan defrag hard disk kite dan akan menunjukkan report kepade kite berapa file yg di defrag dan bearapa peratus kelajuan komputer yg bertambah selepas di defrag. Apakah fungsi defrag hard disk ni? seperti yg aku cakap..aku akan ceritakan dilain kali....
  5. Optimizer XP - software ni mungkin dapat melajukan sedikit computer dan internet. mudah digunakan. cuma klik dan bace arahan die...
Nak surf internet dgn lancar dan lebih laju dari Internet Explorer. Gunalah Mozilla Firefox. Korang kliklah kat gambar sebelah kiri tu yg tulis Browse The Web Faster Get Firefox With Google Toolbar. lepastu download.

okey...korang installah semua software diatas dan gunakan software lebih kurang sekali seminggu. Buat ikut urutan dari nombor satu hingga lima. Korang akan rase komputer korang lebih laju, ringan, stabil dan lancar.

Tiada ulasan: